TRAČAK SUNCA U VITAMINU D3

Posted by Kristina 19/06/2017 0 Comment(s) Vodič kroz zdravlje,

Vitamin D ili sunčev vitamin trebala bi uzimati djeca i starije osobe, jer je dobar za kosti; međutim, to nije sve što trebate znati o njemu.


Naime, vitamin D ima mnogo učinaka na naše zdravlje. 


Stotine aktualnih medicinskih studija pokazuju kako ova moćna tvar ima iznimno velik potencijal kao zaštita protiv bolesti kao što su rak, srčani udar, dijabetes, depresija, demencija i dr.

 

Vitamin koji je neophodan u organizmu zbog regulacije apsorpcije kalcija i izgradnju zdravih kostiju, a ima i pozitivan utjecaj na imunološki sustav i druge stanične procese. 

 

 

Vitamin D snizuje razinu lošeg kolesterola, pomaže u zaštiti od šećerne bolesti i oboljenja srca, ublažava bol povezanu s fibromialgijom, štiti od senilne makularne degeneracije oka (glavnog uzroka sljepoće kod starijih osoba), ublažava simptome psorijaze, poboljšava mušku plodnost, snizuje rizik od karijesa, raka debelog crijeva, zloćudnog oblika raka kože melanoma, agresivnog raka dojke, rahitisa, osteoporoze i depresije.

 

Naravno, od velike je važnosti i za trudnice i bebe, te je nedavno otkriveno da se imunološki sustav u tijelu ne može aktivirati bez ovog vitamina.

 

Možemo reći kako on ima tri središnje funkcije: regulira imunološki sustav (obrambene sposobnosti tijela), regulira rast stanica (što je pogotovo važno kada su u pitanju maligne bolesti, ali i liječenje kožnih oboljenja, poput ekcema i psorijaze) te regulira hormonalnu ravnotežu.


Dovoljne količine vitamina D presudne su za apsorpciju kalcija u našem tijelu, bez vitamina D tijelo jednostavno ne može apsorbirati kalcij, što čini dodatke prehrani s kalcijem beskorisnima ako imate manjak vitamina D.

 

Stručnjaci preporučuju između 400 i 800 međunarodnih jedinica (IU) vitamina D dnevno kako bi se zadovoljile potrebe organizma, no kada govorimo o povećanim potrebama zbog smanjenja rizika od razvijanja malignih bolesti, unos sunčevog vitamina bi trebao biti znatno veći. Na tom su tragu udruženi američki istraživači ustanovili kako unos 4000 do 8000 međunarodnih jedinica vitamina D može sniziti rizik od raka dojke, kolorektalnog karcinoma, multiple skleroze i dijabetesa tipa 1.

 

Naše tijelo može samo sintetizirati vitamin D, no za to mu je potrebna pomoć sunca.

 

Ako želite povisiti svoju razinu sunčevog vitamina, liječnici preporučuju najviše 15 minuta izlaganja sunčevim zrakama bez nanošenja kreme sa zaštitnim faktorom, tako ćete način sintetizirati otprilike 90 posto dnevne potrebe organizma za ovim vitaminom.